Koja su razlike između prodajnih B2C i B2B strategija?
Prodaja je jedna od ključnih vještina svakog poduzetnika. Koje su to vještine i koji sve načini prodaje postoje, učili smo na interaktivnoj edukaciji Prodaja za pet koju je vodila Snježana Kupres. Ovaj put smo naučili ključne razlike između prodajnih B2C i B2B strategija.
U prodaji uvijek moramo znati tko je naš kupac i koje su njegove potrebe!“,
istaknula je Marija.
Kupce možemo segmentirati na mnogo načina, a temeljno ih možemo podijeliti na krajnje korisnike i poslovne subjekte:
- B2C (Business to Customer) označava prodaju krajnjim korisnicima.
- B2B (Business to Business) označava prodaju poslovnim subjektima i organizacijama.
Razlika između B2B i B2C prodajnih strategija
S obzirom na tip kupca, razlikuju se prodajne strategije. Kada uspoređujemo B2B i B2C strategije, razliku možemo vidjeti kroz nekoliko parametara:
- Emocionalni odgovor vs. racionalni odgovor
-
- B2C prodaja svodi se na emocionalnu reakciju, temeljenu na percipiranoj potrebi, osobnim željama i sustavima vrijednosti,
- B2B prodaja je dobro promišljena i planirana.
- Brzina procesa zaključivanja prodaje
-
- B2C prodaja je usmjerena na trenutnu prodaju, ne uključuje duži ciklus prodaje,
- B2B proces može potrajati i do nekoliko mjeseci i uključiti nekoliko dionika s obje strane (tvrtke).
- Odnos
-
- B2B – prodajni proces više je usmjeren na odnose i povjerenje,
- B2C – može si priuštiti odbacivanje nekih potrošača ako ne uspiju zaključiti prodaju.
Osim ovih razlika, polaznici su naučili još mnoge strategije i taktike prodaje, a ovo su njihovi dojmovi nakon održane edukacije:
Odlična edukacija i predavačica! Mogla bih je slušati danima. Korisne informacije, savjeti. Već mi je u uvodnom dijelu predavanja promijenila pogled na prodaju i motivirala me na akciju. Hvala Plavom uredu na organizaciji ove edukacije i odličnom odabiru teme i predavačice!“.