Osnovni elementi aktivnog slušanja
Komuniciramo svakodnevno, no postavlja se pitanje koliko je naša komunikacija zapravo učinkovita. Kako bi ispitali i unaprijedili svoje komunikacijske sposobnosti, održana je edukacija Korak do uspjeha uz komunikacijske vještine uz Aljošu Conjara.
Prosječna osoba gleda, a ne vidi, sluša, a ne čuje… dodiruje, a ne osjeća… hoda, a toga nije svjesna…i govori, a ne promišlja!“,
započeo je Aljoša.
Komunikacija je proces razmjene informacija, značenja i osjećaja među ljudima kroz razmjenu verbalnih i neverbalnih poruka.70% našeg vremena komuniciramo sa drugima. Od toga 16% čitamo, 30% pričamo, 9% pišemo, i čak 45% slušamo. No, čujemo li ono što smo čuli?
Osnovni elementi aktivnog slušanja
Aktivno slušanje je sposobnost da točno percipiramo što druga osoba proživljava te da joj ponudimo povratnu informaciju o tome što smo uočili.
No, kako to učiniti? Aljoša nam je dao par savjeta:
- Koristite podražavajuće fraze ili zrcaljenje – „Zvučite uznemireno”, „razumijem vas”, „shvaćam vas”, „dobro ste to primijetili”, „i ja bih se tako osjećao”…
- Postavljajte pitanja! – pitanja mogu biti otvorena, zatvorena i ona koja daju izbor.
Kada na taj način komuniciramo, šaljemo poruku da čujemo probleme sugovornika, da shvaćamo kako se on osjeća te da mu želimo pomoći riješiti problem.
Sadržajno, ležerno s kvalitetnim praktičnim vježbama. Svojim neposrednim osobnim stilom punim razumijevanja predavač nas je sve potaknuo na otvorenost i kreativnost!“,
zaključili su polaznici.