sh.es.na – dizajnerskim torbama do samostalnosti
Nekad je radila u kulturi, a danas je poduzetnica, dizajnerica i kreatorica vlastitog brenda. Ona je Marija Borovičkić, osoba koja stoji iza malog dizajnerskog brenda ručno rađenih torbi i ruksaka sh.es.na.
Marija Borovičkić nije planirala biti poduzetnica. Nakon nekoliko godina rada u kulturi, u poduzetništvo je ušla slučajno:
Nikada nisam razmišljala o poduzetništvu osim kroz prizmu strane mi i neprivlačne vrste posla. Do njega sam došla slučajno – izlaskom iz struke 2017. godine i traženjem financijske i konceptualne samostalnosti.
Ali ono što nešto bolje znam jest ‘nanjušiti’ vlastitu nišu, prostor u kojem mogu rasti. I tako sam u nekoliko mjeseci naučila šivati, osmislila ime i koncept brenda i za početak otisnula se društvenim mrežama“.
Aktivnost na društvenim mrežama rezultirala je novim poslom i novim zanimanjem, a Marija je danas jako zadovoljna svojim poslovnim životom:
Moj radni dan je vrlo ležeran i posao doživljavam kao hobi. Radim od kuće, nabavljam materijale, krojim, eksperimentiram, a posebno me raduje dobra fotografija kao medij bez kojeg ionako ne mogu zaobići marketinški dio posla. Ovakav posao se može na neki način obiteljski pretakati – mogu i sama primjerice poslužiti kao model dok suprug fotografira i uštedjeti vrijeme i novac.
Moram priznati da ne ‘izgaram’ na poslu, ne opterećujem se zaradom, radim što volim i uživam u slobodi i fleksibilnosti koju mi sh.es.na nudi. Sjajan je i osjećaj da je ovaj posao i neka vrsta dragocjenog kapitala za kojeg znam da uvijek može rasti mojim većim ili pametnijim angažmanom!“.
Raduje je trenutna situacija na tržištu gdje se održiva moda, ručni rad i lokalni proizvodi sve više vrednuju:
Bez obzira na dobre i loše poteze koje sam u financijsko-poduzetničkom smislu imala, ova vrsta poduzetništva relativno je zahvalno i plodno polje za ljude s vizijom i kreacijom. Poznajem puno kolega, od onih koji se bave time kao hobijem do onih koji su tome potpuno posvećeni, i primjećujem sve veći broj novih brendova, što je sjajno i potvrđuje rast interesa i senzibiliteta ljudi za ručno rađenim lokalnim proizvodima!“.
Nakon svega, a usprkos svim dobrim i onim manje dobrim iskustvima, Marija svoju odluku o ulasku u poduzetništvo nikada nije požalila. Zato smo je upitali što bi poručila onim novijim poduzetnicima, kao i onima koji su tek u nastajanju:
Mislim da je u poduzetništvu jedan od ključnih faktora uspjeha – samodisciplina, naša volja da osim ponavljanja istih poslova svaki dan bez šefa iznad glave, budemo fleksibilni i strastveni u onome što radimo. Preporučila bih svima i što više sjajnih programa ZICER Plavog ureda za neke dobre smjerove i što manje poduzetničkih krivina!“.
Foto: Marija Borovičkić privatna arhiva