Kako „normalizirati“ cijenu usluge?
Mnogim poduzetnicima je problem definirati početne cijene svojih usluga. Kako pravilno postaviti cijene za svoje usluge zna Mario Jurčić koji je svoje znanje podijelio s našim polaznicima na webinaru Izračun cijena usluga.
Cijene usluga ovise o mnogo faktora – baziramo li se na kvaliteti ili kvantiteti?Prodajemo li svoje vrijeme?Jesmo li jedini zaposleni? Je li naše tržite ograničeno?Ovisimo li o dobavljačima?
Normalizacija cijena usluga?
(Inicijalno) postavljanje cjenika jedan je od ključnih koraka i temelj kompletnog poslovnog modela.
Kod prodaje usluga vrijeme je ključna komponenta koju treba uzeti u obzir prilikom određivanja cijene. Mario nas je tu upoznao s dva pojma:
- Direktno ” vrijeme pružanja usluga – označava vrijeme povezano sa samom uslugom koje je moguće odrediti po pojedinoj usluzi (vrijeme provedeno s klijentom, povratne radnje u sklopu svakog pojedinog pružanja usluge – izdavanje računa itd.)
- Indirektno ” vrijeme PU – vrijeme utrošeno za omogućavanje pružanja usluge (npr. priprema ili nabavka opreme, priprema ambijenta, poslovna administracija, čišćenje…).
Da bismo radno vrijeme pružanja usluge mogli ocijeniti i usporediti s „klasičnim” radnim vremenom, moramo ga „normalizirati”, odnosno svesti na istu mjeru (168 bruto sati mjesečno).
Na ovaj način možemo izračunati koliko usluga (brojčano) maksimalno možemo pružiti u jednom mjesecu što će biti ključan input pri izračunu optimalne cijene.
Polaznici edukacije su kroz interaktivne alate „normalizirali“ cijenu svoje usluge te formirali optimalne cijene svojih usluga.
Edukacija je odlična, nastavite u tom smjeru. Ovaj kalkulator je jako praktičan alat. Hvala na tome!“,
zaključili su određeni polaznici webinara.