RAŠPA – od hobija do renomiranog brenda
Mnoge osobe sanjaju da njihov hobi jednog dana postane pravi posao. Upravo tako se odvila priča Marine Pavlović, vlasnice salona za njegu noktiju RAŠPA koji uspješno posluje već petu godinu.
Moje ime je Marina Pavlović, ili kako ljudi vole reći ‘Marina Rašpa’. Nekako sam se i sama počela tako predstavljati jer je taj brend postao dio mog identiteta, iako ni sama još nisam sigurna je li to dobro ili loše”,
uz smijeh govori Marina koja je prije pokretanja vlastitog posla deset godina skupljala iskustvo u B2B prodaji.
RAŠPA je salon za njegu noktiju nastao iz ljubavi, želje za drugačijom estetikom te Marinine potrebe da se kreativno izrazi i odmakne od svoje dotadašnje poslovne svakodnevice:
RAŠPA je, ukratko, hobi koji je prerastao u nešto veće. Još dok sam radila svoj uredski posao, RAŠPU sam pokrenula kao svoje osobno veselje, ali s dosta profesionalnim pristupom – u startu sam znala kakav profil klijenata želim, koje proizvode želim koristiti i kako ću biti drugačija od onog što se trenutno nudi na tržištu.
Odlučila sam se za opciju online naručivanja, maknula usluge koje nisu privlačile ciljanu publiku, odabrala se fokusirati na zdravlje noktiju, a tek onda estetiku i tako sam stvorila nišu koja do tada nije postojala, barem po povratnim informacijama koje sam dobivala od klijentica.
U trenutku kada sam ostala bez posla, sve je nekako sjelo na svoje mjesto i angažman koji sam do tada davala svom dotadašnjem poslodavcu, odlučila sam usmjeriti u nešto svoje”.
U ovom procesu najveću potporu su joj dali “njeni ljudi” koji su joj pružali moralnu i materijalnu podršku za ulazak u avanturu zvanu poduzetništvo:
Neizmjerno sam zahvalna svim ljudima koji su me podržali u početku – onima koji su mi za rođendane kupovali lakove, rašpice i svu silu potrošnog materijala, kao i onima koji su mi bili modeli na samim počecima i sjedili po 6 sati na istom mjestu da nešto naučim, onima koji su me podsjećali zašto ovo radim i koliko sam daleko dogurala, koji su se veselili svakom mom uspjehu i govorili mi koliko su ponosni na mene i kolika sam im inspiracija.
Poduzetništvo nije cvijeće, osobito ne kod nas. Ono što mene iznova motivira su predivni ljudi koje sam upoznala putem – žene koje su došle na nokte i ostale godinama, postale moje prijateljice, pomogle mi savjetom, toplom riječi, tjeranjem da ‘zaboravim na posao večeras’.
I danas je tako. Salon smo nedavno selili na novu adresu i ponovno sam se uvjerila koliko je networking važan, koliko su ljudi spremni ponuditi pomoć, a da si to od njih najmanje očekivao. Lijep osjećaj!”.
Osim samih noktiju, po Marininoj glavi se neprestano motaju i brojne druge obveze vezane uz poslovanje:
Puno je dinamike u poslovanju. Osim svakodnevnog posla koji obavljam u salonu, dosta je tu stvari na koje treba misliti – društvene mreže, fotografije, osmišljavanje newslettera, provjera zadovoljstva klijenata, priprema razne papirologije, praćenje trendova u industriji, nabava materijala, planovi za daljnji razvoj poslovanja i tako dalje. Naravno da si priuštim malo slobodnog vremena pa odem trčati ili popiti piće s prijateljima, ali moram priznati da se ne sjećam kada sam se zadnji put potpuno isključila i ne mislila na posao”.
Odnedavno je Marinin tim još veći, stoga se trenutno susreće s novom vrstom odgovornosti – želi biti “dobar kolega, šef, lider, primjer” svojim zaposlenicima. Iako je sve to ponekad naporno – jedno se ne može osporiti – Marina stvarno voli svoj posao i maksimalno je posvećena razvoju istog:
Svatko od nas želi biti najbolji što može u poslu koji obavlja, a moj se grana u različitim smjerovima. To znači da se redovito analiziraš, pitaš se što možeš bolje, kako će neka odluka utjecati na poslovanje, gdje je prilika za učenje i stjecanje novih znanja.
Možda se nekome tko se još nije odlučio za poduzetništvo sve to čini kao previše posla i možda nije u krivu. No vjerujte mi, jako pomaže ako zaista volite to što radite, ako stvarate zajednicu čiji dio želite biti i ako na svaki dan gledate kao na priliku za nešto dobro. Znam, zvuči kao floskula, ali zapravo funkcionira.
Smatram da je stav prema vlastitom poslu nešto što vas s vremenom izdvoji od drugih, nešto što će apsolutno prepoznati i vaši klijenti i kolege i konkurencija. Stav je ključan!”.
Foto: Marina Pavlović privatna arhiva