“Sitnice” na koje bi ipak trebali obratiti pažnju
Nakon što smo vas u prošlom članku upoznali s “Prvih 5 važnih sitnica” bitnih za vaše poslovanje, donosimo vam nove “sitnice” koje je predavač Gordan Horbec predstavio na seminaru.
1. Pozajmice tvtki i obrnuto: Problemi s nedostatkom novaca u tvrtki najčešće se rješavaju pozajmicama. To je vrlo praktičan i elegantan način da pomognete svojoj tvrtki. Pozajmicu tvrtki je najlakše uplatiti direktno na žiro račun tvrtke putem internet bankarstva, a u opis upišite «pozajmica». Uvijek morate napraviti i ugovor o pozajmici. Prilikom vraćanja pozajmice novac sa žiro računa jednostavno prebacite nazad na svoj tekući račun i u opis stavite povrat pozajmice. Preporuka je da novac posuđujete tvrtki BEZ kamate jer u protivnom vi kao fizička osoba plaćate porez na zarađenu kamatu (40%+prirez).
2. Kako zaposliti i otpustiti radnika: Jedan od najvećih izazova poduzetnika je zapošljavanje radnika i delegiranje dijela poslova. Prilikom zapošljavanja imate nekoliko mogućnosti: zaposliti na određeno (iznimka) ili na neodređeno te na puno radno vrijeme (40 sati tjedno) ili kraće radno vrijeme. Plaćate radnikovo vrijeme, a ne produktivnost i učinkovitost. U slučaju da dajete otkaz radniku on ima rok od SAMO 15 dana da se žali u protivnom gubi sva prava. Radnik se prvo mora žaliti vama a onda sudu.
3. Upotreba službenog i privatnog automobila/motocikla: Upotreba privatnog automobila u službene svrhe plaća se 2 kn po km (LOKO vožnja do 30 km udaljenosti od sjedišta tvrtke više od toga piše se putni nalog) i ta naknada pokriva sve troškove održavanja (servis) i benzina. Korištenje službenog automobila u privatne svrhe nije dozvoljena osim ako se o tome ne vodi posebna evidencija ili se ne obračunava plaća u naravi. Troškovi službenog automobila (amortizacija, gorivo, servis) se priznaju samo 70% (uključen PDV).
4. Obračun plaće: Plaće radnika oporezuju se porezom na dohodak (12,25,40%) i na njih se plaćaju doprinosi (mirovinsko i zdravstveno). Čak i ako se plaća ne isplaćuje doprinosi se moraju platiti do kraja mjeseca za prethodni mjesec. Svaki mjesec radniku se daje isplatna lista.
5. Troškovi edukacije zaposlenika i stručne literature: Država podupire ulaganje u obrazovanje na način da je za male tvrtke omogućila porezne olakšice. U slučaju da obrazujemo radnika osim standardno priznatih troškova obrazovanja umanjujemo poreznu osnovicu za dodatnih 70%. Isto vrijedi i za stručnu literaturu. Za tvrtke iz Zagreba još dodatnih 5% pa imamo 75%, neka druga mjesta imaju dodatnih 10%.
Seminar je stvarno odličan i vrlo koristan. Vidi se da predavač ima visoku razinu iskustva i znanja. Pružio nam je puno korisnih informacija do kojih je inače teško doći te ih objasnio na najjednostavniji mogući način.
kazala nam je polaznica seminara, Ana Čolak.