Koje su metrike bitne za digitalni marketing?
Proteklih mjeseci uvjerili smo se da je digitalni marketing važniji no ikad, a kako nam Google alati mogu u tome pomoći, pokazao nam je Miroslav Varga na edukaciji Digitalni marketing uz Google alate. Na edukaciji smo se, uz mogućnosti koje nam Google nudi, upoznali i s temeljnom terminologijom metrika digitalnog marketinga.
Jedna od glavnih prednosti digitalnog marketinga jest to što se sve što radimo može mjeriti. Ipak, postoji više metrika od kojih nam svaka govori o određenom ponašanju naših korisnika. Da bismo razumjeli što nam one govore, najprije je potrebno upoznati se s temeljnom terminologijom.
Osnovne internet marketing metrike
Postoji više metrika u internet marketingu, a Miroslav je naše polaznike odlučio upoznati s onim temeljnima:
- Click ili broj klikova – označava broj koliko je puta kliknut neki oglas.
- CPC ili Cost per click – cijena koju plaćamo za jedan klik na oglas.
- CPM ili Cost per mille – cijena koju plaćamo da 1000 puta učita naš oglas.
- Impression ili broj prikaza – označava koliko je puta je neki oglas učitan. Ne znači nužno da ga je korisnik vidio jer je oglas možda ostao “Below the fold”.
- Click-through-rate (CTR) – omjer između broja klikova i broja prikaza. Govori nam posredno o tome koliko je neki oglas atraktivan.
- Conversion ili konverzija – označava događaj koji priželjkujemo (poslan upit, naručen termin, kupnja itd.)
- Conversion rate – omjer broja konverzija na broj klikova.
- Cost per Action (CPA) – koliko smo morali platiti da se dogodi jedna konverzija.
Ukoliko znamo što znače ove metrike, možemo uspoređivati marketinške kampanje i akcije koje smo poduzeli na našim web stranicama s ostvarenim poslovnim rezultatima.
Svakako trebate doći poslušati edukaciju gospodina Varge. Miroslav predaje na interesantan i zaigran način te pritom odlično komunicira sa svim polaznicima!”,
komentirao je polaznik Stjepan Gluščić.