Mamamarket.hr – sve što jednoj mami treba!
Ovaj put pišemo o još jednoj suradnji – onoj koja se rodila između dvije poduzetnice i majke – Tajane Knez i Ivane Fakin. Riječ je o projektu Mamamarket.hr – webshop platformi koja udružuje male proizvođače iz segmenta proizvoda za mame, bebe i djecu.
Tajana Knez je vlasnica poduzeća Happy Tree d.o.o. koja je postavši majka odlučila zaploviti poslovnim vodama, a o njenim počecima možete pročitati u priči Happy Tree – proizvodi s dodatkom pažnje. Danas putem webshopa Happy-tree.hr zastupa 6 stranih brendova za djecu i majke, a najnoviji projekt joj je Mamamarket.hr na kojoj okuplja male hrvatske proizvođače.
Ivana Fakin je ekonomistica i Specijalistica digitalnog marketinga koja se nakon dugogodišnje karijere u financijskoj industriji okrenula poduzetništvu. Danas je vlasnica Essenta agencije za web i marketing, fokusirane na online i offline marketinška rješenja za male i srednje tvrtke. Uz agencijski rad se uz razne druge projekte trudi pridonijeti vrijednostima koje podržava poput obrazovanja te razvoja ženskog poduzetništva.
Tajana i Ivana, kako se nosite s poduzetništvom danas u odnosu na razdoblje kada ste počele?
Tajana:
Kažu da u poslu treba slijediti svoju strast, a ja sam sretna što sam u svom poslu uspjela objediniti nekoliko stvari koje me u životu pokreću. Oba webshopa nastali su kao spoj ljubavi prema djeci i majčinstvu i želje da tržištu pružim kvalitetne i ekološki osviještene proizvode te proizvode koji podržavaju rast i razvoj djece.
Poduzetništvo me najviše naučilo da zapravo vrlo malo znam i da je potreba za konstantnim učenjem, ali i paralelnim radom na sebi jedini smjer prema uspjehu. To je dobra životna lekcija.
Najteže na početku je pohvatati sve konce, naći dobre suradnike, razviti povjerenje prema ljudima i biti pozitivan i onda kad je teško. Činjenica da si sam odgovoran i za uspjeh i za neuspjeh, što znači da nemaš s kime podijeliti radost ili brigu, najteže mi je padala. Zbog toga sam mišljenja da je umrežavanje u poduzetništvu izuzetno bitno. Upravo me umrežavanje dovelo do toga da danas puno lakše plovim ovim poduzetničkim vodama i lakše se nosim s izazovima nego na početku“.
Ivana:
Poduzetništvo zahtijeva određenu fleksibilnost i nosi sa sobom dinamiku poslovanja s kojom nije uvijek lako ići u korak. No strast prema poslu koji radim, uvijek me tjera naprijed i to se nije promijenilo od početka mog poduzetničkog puta do danas.
Smatram da su u poduzetništvu najbitniji hrabrost i upornost jer od njih sve kreće i na njima sve počiva. Ni najbolja ideja neće zaživjeti nemate li hrabrosti gurati je, pa čak i onda kad postane teško. S druge strane, treba biti realan i svjestan toga da će u poduzetništvu biti i stvari koje neće ići i da je to u redu jer sve sa sobom nosi neku ‘školu’ i iskustvo koje će biti od važnosti i u kasnijim projektima“.
Nedavno ste stupile u poslovnu suradnju. O čemu je riječ?
Stupile smo u suradnju spojivši svoja iskustva i znanja u jedinstvenu webshop platformu Mama Market koja danas broji 18 članica partnera i preko 200 proizvoda.
Mama Market je hrvatska webshop platforma koja udružuje male proizvođače iz segmenta mama/beba/dijete proizvoda, omogućuje im zajednički nastup na tržištu i komunikaciju zajedničkoj ciljnoj skupini.
Platforma je prilika za svakog malog proizvođača da svoje proizvode prodaje putem najprofitabilnijeg prodajnog kanala – WEBSHOPA. Time mali proizvođač dobiva stalnu dostupnost proizvoda na tržištu, veći prodajni doseg i mjerljive rezultate.
Naša podrška prema člancima partnerima uključuje kompletnu brigu oko vođenja, održavanja i optimizacije webshopa, brigu oko narudžbi, naplate te izdavanja računa kupcima, a organizirali smo jedinstvenu dostavnu službu koju koriste sve članice partneri. Također ulažemo u zajedničko oglašavanje te brojne prodajne aktivnosti.
Naša misija je stvoriti jaki prodajni kanal koji će malim proizvođačima omogućiti da budu vidljiviji i snažniji na tržištu, dok je vizija projekta udružiti male proizvođače u prepoznatljiv krovni brend koji će kupcu biti simbol za kvalitetne i sigurne hrvatske proizvode i usluge“.
Kako je došlo do ove suradnje?
Tajana:
Essenta agenciju čiji je Ivana vlasnik angažirala sam za redizajn Happy Tree webshop stranice. Kako sam paralelno razvijala ideju Mama Marketa pričala sam s Ivanom o tome. U to vrijeme Ivana je bila trudna i intenzivno pretraživala tržište proizvoda za bebe i djecu pa mi je njeno mišljenje kao predstavnika ciljne skupine te kao web i digitalnog stručnjaka bilo bitno za cijeli projekt.
Ideja multistore platforme s hrvatskim proizvođačima izuzetno joj se svidjela pa je ponudila izraditi koncept za Mama Market webshop. Kako smo se već i dobro upoznale bila sam sretna da je netko kome vjerujem i čiji rad sad već poznajem i cijenim, zainteresiran za moju ideju koja je tada postojala samo u mojoj glavi. Jedno je vodilo drugome pa smo na koncu u Mama Market izazov ušle zajedno kao partnerice.
Platformom Mama Market koju smo pokrenule veseli me pokazati da zajedništvo malih donosi snagu kojom se mogu činiti pozitivne promjene!“.
Na što valja obratiti pozornost kod dogovaranja suradnji?
Bilo bi dobro da svatko zna jasno zbog čega se na suradnju odlučio te u nju ulazi. Za dobre temelje suradnja mora biti temeljena na win-win odnosu svake strane, dakle svaka strana mora biti zadovoljna onime što u suradnji dobiva. Također obje strane moraju stremiti istom cilju koji mora biti definiran kroz viziju i misiju.
Zadnje što bih navela i smatram ključnim je protočna i transparentna komunikacija između partnera. Mi smo primjerice organizirali svaka tri mjeseca druženja s našim člancima partnerima kako bi čuli njihova razmišljanja te mogli zajednički o njima diskutirati”.
Prema vašem mišljenju, koliko je umrežavanje malih poduzetnika bitno za njihov daljnji razvoj?
Umrežavanje je zapravo vid podrške, razmjene znanja poslovnih informacija te kontakata pa kao takvo neizostavan dio poduzetničkog posla. Pod umrežavanje ne mislim samo na poslovne suradnje, već druženje poduzetnika kroz razne institucije i udruženja koja to omogućuju.
Moramo znati da sve ne možemo i ne moramo sami. Svatko je stručnjak u svom dijelu posla i zašto ne tražiti savjete, pomoć ili kontakte od kolega ili pak kreirati projekt koji nudi cijeli niz tih pogodnosti prema jednoj tržišnoj niši malih proizvođača”.
Upravo to rade ovim projektom, za čiji daljnji razvoj im želimo poželjeti sreću!
Foto: Tajana Knez i Ivana Fakin privatna arhiva