Koje su vrste potraživanja?
U kulturi neplaćanja čest slučaj je da mali poduzetnici ne mogu ili ne znaju naplatiti svoja potraživanja. To pak utječe na njihovu likvidnost koje na kraju utječe na njihovo poslovanje. Kako to spriječiti i naplatiti svoje potraživanje, učili smo od Ozrena Hudine na edukaciji Učinkovita naplata potraživanja.
Potraživanje je imovinsko pravni odnos u kojemu vjerovnik ili tražitelj stječe pravo, prema dužniku, da ostvari određenu korist po osnovi prodaje učinaka. Jednostavnije rečeno, riječ je o novcu što ga netko duguje kompaniji, ali ga ona nije još primila.
Koje su vrste potraživanja prema naplativosti?
Prema naplativnosti, potraživanja možemo svrstati u 3 kategorije:
- Naplativa – riječ je o potraživanjima za koja vjerovnik nema opravdanu sumnju da ih dužnik u dogovorenom roku neće podmiriti.
- Djelomično naplativa – riječ je o potraživanjima za koja vjerovnik ima opravdanu sumnju da ih dužnik u dogovorenom roku neće podmiriti ili ih neće podmiriti u cjelosti.
- Nenaplativa – ovo su potraživanja za koja vjerovnik ima saznanja da ih dužnik u dogovorenom roku neće podmiriti (stečaj, predstečajna nagodba i slično).
S obzirom na naplativost tih potraživanja, biramo naše sljedeće metode i postupke kojima ćemo se koristiti. Ozren savjetuje redovito pratiti sva potraživanja, a kada vidimo odstupanja u smislu kašnjenja s plaćanjem, valja postupati kronološki po fazama naplate potraživanja o kojima smo već pisali.
Stručno, koncizno i jasno. Odlično za preveniranje mogućih problema, ali naravno s ciljem da ću što rjeđe koristiti stečeno znanje!”,
komentirala je Vera Simić poslije nakon ovog predavanja.