Kako primati inozemne usluge iz EU?
Mnogi poduzetnici počinju svoje poduzetničko poslovanje upravo kroz paušalni obrt. Pritom većina njih posluje s inozemstvom, barem što se tiče oglašavanja. Zbog toga je organizirana edukacija Poslovanje paušalista s inozemstvom koju je vodila Zora Kostić.
Iako je sama prodaja i isporuka usluga inozemstvu putem raznih web platformi za paušaliste prilično jednostavna, knjigovodstvena strana zahtijeva malo više pažnje.
Prilikom poslovanja s inozemstvom, način na koji će se tretirati takvo poslovanje ovisi o vrsti posla, mjestu isporuke dobra ili usluge te još raznim faktorima. Što je sve potrebno, najlakše je saznati preko našeg kviza u tekstu Što sadrži inozemni račun.
Pojam obavljanja usluga obuhvaća svaku transakciju koja se NE smatra isporukom dobara, prijenos prava ili suzdržavanje od neke radnje ili trpljenje neke radnje ili stanja.
S druge strane, pod inozemnim uslugama smatramo situaciju kada jedan od sudionika u prometu usluga nije tuzemni porezni obveznik ili tuzemna fizička osoba.
Kako primati usluge iz EU?
Na tretman primljene usluge utječe još nekoliko faktora – primamo li usluge unutar ili izvan EU, je li pružatelj usluga pravna ili fizička osoba te je li pružatelj usluga upisan u VIES bazu.
Ako prima usluge iz EU, paušalist će biti obvezan:
- ishoditi PDV ID broj 15 dana prije primitka usluge,
- dostaviti svoj PDV ID broj dobavljaču iz EU,
- zaračunati hrvatski PDV na iznos usluge,
- predati PDV i PDV-S obrasce do 20. dana u mjesecu koji slijedi iza mjeseca u kojem je usluga izvršena,
- platiti PDV do zadnjeg dana u mjesecu koji slijedi iza mjeseca u kojem je usluga primljena.
Nakon tog potrebno je voditi evidenciju stjecanja usluga iz EU, a Zorica preporučuje i ostale evidencije čuvati 11 godina.
Jezgrovito i sa svim potrebnim informacijama vezanim uz poslovanje paušalista s inozemstvom. Jasno objašnjeno i potkrijepljeno primjerima!”,
komentirao je polaznik Valentino Demović.