Kragrlica – nakit za ženu koja zna što želi
Ako ste mislili da se od izrade nakita u Hrvatskoj ne može živjeti – varate se. Posao je to, kao i svaki drugi, a zahtjeva puno truda, odricanja i uloženog vremena. Razgovarali smo s Anom Kuliš, začetnicom brenda Kragrlica, koja je prve komade nakita dizajnirala još za vrijeme studentskih dana, a od tada se ona i njen brend zajedno razvijaju. S vremenom se njen hobi pretvorio u ozbiljan posao, a pomama za ručno izrađenim Kragrlica nakitom ne prestaje.
Sve je počelo za vrijeme studija književnosti kada je Ana, inače velika zaljubljenica u film, došla na ideju da na kragnice od kože prenese motive filmskih klasika. Danas na svoje početke danas gleda kao na amatersku igru mlade djevojke koja je negdje morala izraziti svoje kreativne afinitete, no drago joj što je njezin uspješan posao sazrio iz nečeg tako djetinjastog i nevinog.
Kako je vrijeme odmicalo, mijenjali su se Anini stilovi i afiniteti, kao i nakit Kragrlice. Ono što je ostalo isto jest zadovoljstvo i sreća koja proizlazi iz kreativnog rada i činjenica da svakom poslu pristupa kao igri – opušteno i bez prevelikog stresa. Tako se s izrade kragnica od kože postepeno prebacila na izradu naušnica:
U posljednje vrijeme opsesija mi je dizajn naušnica te mjed kao materijal, njena povijesnost, zlaćani sjaj i zahvalan proces starenja, odnosno patina koju dobiva s vremenom”.
To se vidi i u aktualnim kolekcijama čiji je nakit namijenjen svim djevojkama i ženama koje znaju što žele i ne boje se to uzeti od života, a pokazuju to i svojim stilom koji ne mora biti nametljiv, već stavlja njih u prvi plan.
Ono što se kroz godine promijenilo jest Anina količina znanja i sposobnosti što je stečeno konstantnim radom na sebi. Fotografija, grafički dizajn, marketing, prodaja, planiranje, vođenje društvenih mreža, sve su to polja na kojima kao poduzetnica treba raditi i neprestano proširivati znanja. Ana je po struci još i sociolog, a od 2017. godine i službeno dizajner suvremenog nakita:
Ne kažem da je lako, ali meni je to užitak jer sam po prirodi znatiželjna i volim učiti nove stvari”.
Razvijanju ovih vještina pripomogao je i Plavi ured svojim edukacijama, ali i savjetima za razvoj daljnjeg poslovanja. Ana je bila svjesna da ideje same po sebi ne vrijede mnogo, ako se ne uspiju realizirati. Iako joj samoj nikada nije nedostajalo inspiracije, napominje kako je upravo realizacija ideje test koji mnogi ne prođu jer nisu dovoljno uporni i kompetentni.
Svoj dugogodišnji hobi Ana je 2018. godine uspjela pretvoriti u posao kada je otvorila obrt Kragrlica:
Nitko me nikada nije uspio spriječiti u namjeri da nešto ostvarim, takve osobe ignoriram i jednostavno pustim da žive u svom svijetu gdje se nešto ‘ne može’ ili je ‘teško izvedivo’ i ‘treba vremena’. Osnovne ideje koje stoje iza mog brenda su poslovna i modna etika – nakit je izrađen ručno i u malim količinama, a dizajn mu je suvremen i prepoznatljiv. Iza svega stoji tim pojedinaca, a ne gomilanje kapitala eksploatacijom radne snage” .
Nekoliko mjeseci kasnije, posao je u punom zamahu. U poslu joj najveće zadovoljstvo čine pohvale sretnih klijentica kako je nakit uživo još ljepši, a trenutno radi gotovo 24 sata dnevno zbog velike količine narudžbi, ali i razvoja webshopa koji je trenutno u izradi.
Iako bih rado da dan ima 48 sati kako bih stigla odraditi sve što sam zamislila, neću se žaliti jer je to potvrda da je moja odluka da krenem u poduzetničke vode bila ispravna!”,
govori naša Ana od koje zasigurno možemo još mnogo očekivati.
Foto: Ana Kuliš privatna arhiva