Tržišna opravdanost u poslovnom planu
Kako bi naši poduzetnici znali napisati što bolji poslovni plan kako za sebe, tako i za razne investitore i institucije, održana je edukacija Izrada poslovnog plana koju je vodio Ozren Hudina. Ovaj put smo pažnju posvetili tržišnoj opravdanosti poslovnog projekta.
Poslovni plan je dokument na kojem temeljimo svoje buduće poslovanje. Sastoji se od opisnog dijela i troškovnika, a u njemu iskazujemo svoju misiju, viziju i način ostvarenja poslovne ideje, ali i projekcije budućih prihoda i troškova. Poslovni plan pišemo prvenstveno za sebe, kako bi nas on vodio kroz sljedeća razdoblja poslovanja.
Što je tržišna opravdanost u poslovnom planu?
Dio poslovnog plana čini i poglavlje o tržišnoj opravdanosti projekta u kojem navodimo sljedeće stavke:
- Tržište nabave (dobavljači) – Što nabavljamo i po kojoj cijeni? Kod kojeg dobavljača? Koji su rokovi isporuke? Koji su troškovi nabave?
- Tržište prodaje (kupci) – koje je geografsko tržište (grad, županija, država, šira regija, svijet)? Koja je ciljana skupina (dob, kupovna moć i zanimanje, socijalni status)?
- Promocija – kojim oblicima promocije ćemo se služiti (internet, sajmovi, letci, oglasi, radio i TV)?
- Distribucija – u ovom dijelu bismo trebali opisati cijeli distribucijski lanac te navesti sve sudionike distribucijskom lancu.
- Konkurencija – Koliko poduzeća nudi isti proizvod ili uslugu? Ima li na tržištu potreba za našim proizvodom? Koja nam je izravna, a koja neizravna konkurencija?
Edukacija o izradi poslovnog plana bila je puna korisnih informacija i uputa za poslovni početak naše buduće tvrtke. I dalje ćemo dolaziti na nove edukacije!”,
izjavili su Dražen Najman i Krešimir Pucić.