Izvršni sažetak kao dio marketinškog plana
Cilj marketinga je stvaranje i osvještavanje potreba i želja naše ciljane skupine uz poticanje na reakciju. Uz pomoć Ane Jergović, polaznici edukacije Izrada marketinškog plana danas su naučili kako bi trebao izgledati marketinški plan. On opisuje strateške ciljeve projekta ili tvrtke koji se postižu kroz specifične marketinške taktike, a potrošač je polazišna točka. Ovaj put pažnju smo posvetili posvetili jednom elementu marketinškog plana, a to je izvršni sažetak.
Izvršni sažetak marketinškog plana
Izvršni sažetak prvi je od šest elemenata marketinškog plana. Prosječna dužina izvršnog sažetka treba zauzeti 5-10% čitavog dokumenta, što ovisi o veličini tvrtke.
Cilj ovog dijela marketinškog plana je uvjeriti čitatelja da je potrebno i korisno pročitati cijeli marketinški plan. Važno je naglasiti kako se ovaj dio marketinškog plana, iako se nalazi na početku, piše posljednji. On slijedi logiku i redoslijed ostatka plana. Iako treba poticati na čitanje cijelog plana, on sadrži podatke na temelju kojih se mogu donijeti osnovni zaključci.
Što uključuje izvršni sažetak?
Izvršni sažetak sastoji se od nekoliko glavnih dijelova:
- specifični prvi odlomak (to može biti opis izazova koji se želi riješiti),
- trenutno stanje (opišite tržište, konkurenciju),
- opis proizvoda ili usluge,
- ciljevi (kratkoročni i dugoročni).
Kako uz pomoć dobro planiranog marketinga unaprijediti poslovanje, saznala je i polaznica Mirela Kutinjak, koja je izjavila:
Uvijek me raduje kada čujem neke nove informacije koje mi mogu pomoći u mom poslovanju i razvitku ili proizvoda ili same tvrtke. Edukacija je hvale vrijedna. Hvala Ani Jergović i Plavom uredu!