Kako preživjeti poslovni neuspjeh?
Lakše je postati, no ostati poduzetnik. Samo 1/3 poduzeća doživi treću, a tek 1/5 petu godinu. S obzirom na te činjenice i poslovni neuspjeh je dio poduzetničke kulture, iako se o njemu rjeđe priča nego o poslovnim uspjesima. Odlučili smo progovoriti o toj temi uz Zrinku Gregov na edukaciji Kako preživjeti poslovni neuspjeh i krenuti ponovo?.
Nesigurnost, promijenjeni uvjeti poslovanja i nedostatak iskustva mogu doprinijeti propasti poduzetničkih pothvata i poduzeća. U takvim situacijama javlja se žalost – negativna emocionalna reakcija kod poduzetnika koju stvara gubitak poslovanja.
Negativni osjećaji ometaju pozornost pojedinca pri procesuiranju informacija i ometaju:
- poduzetnikovu sposobnost učenja iz neuspjeha.
- motivaciju da ponovo pokuša.
Kada izgubi tvrtku, poduzetnik žaluje za njom jer se on za nju vezao i identificirao. No, bitno je oporaviti se od te žalosti, motivirati se za daljnje pothvate i naučiti na vlastitim greškama.
Kako se oporaviti od poslovnog neuspjeha?
Oporavak od poslovnog neuspjeha je proces, a pojedinac se oporavio od tuge kada događanja koja su dovela do propasti poslovanja više ne rađaju negativne emocionalne odgovore.
Bez obzira što se dogodilo, naša reakcija na negativne događaje nam stvara još dodatne, sekundarne izvore stresa. Zato Zrinka savjetuje:
Nemojte negativne stvari potiskivati! Dajte si vremena da to procesuirate i da razmislite kako ćete riješiti nastale probleme! Greška nije greška ako se na njoj nešto naučilo!”.
Na kraju, saznali smo i 6 savjeta za oporavak od neuspjeha:
- Prihvatite neuspjeh kao proces učenja,
- Ne dozvolite da vas neuspjeh emocionalno zarobi,
- Preuzmite odgovornost za svoj neuspjeh,
- Prepoznajte što je pošlo po zlu,
- Razvijte dobru novu strategiju,
- Radite još marljivije i još pametnije.
Vrlo interesantno, bogato i iskustveno povezano predavanje. Preporuka za poslušati bez obzira na prijašnja poslovna pozitivna ili negativna iskustva. Edukacija je vrlo korisna za promišljanje prošlih, ali i budućih poslovnih poduzetničkih odluka!”,
izjavio je Zoran Horvat, jedan od polaznika ovog seminara.