Što je pivotiranje platna poslovnog modela?
Prilikom kretanja na tržište, najvažnije je napraviti kvalitetna istraživanja uz pomoć kojih možete doći do zaključaka što vas očekuje. Na radionici Business Canvas – ispitaj svoju ideju, Tomislav Krišto pokazao je na vlastitom primjeru kako detaljno opisati, izazvati, dizajnirati i osmisliti poslovni model, ali i kako ga pivotirati.
Danas je najveći problem što većina poduzeća propada zbog nedostatka kupaca. Proizvođači često slijepo prate svoju ideju bez istraživanja tržišta,
kazao je Tomislav.
Nakon istraživanja i definiranja svojih kupaca, spoznaje postoji li potreba za proizvodom koji nudite, možete krenuti s platnom poslovnog modela.
Platno poslovnog modela sadrži 9 blokova, a koristimo ga u dvije svrhe:
- organiziranje razmišljanja
- praćenje napretka.
Što je pivotiranje?
Temeljem novih spoznaja do kojih dolazite tijekom praćenja vaše pozicije, može doći do određenih promjena u blokovima platna poslovnog modela.
Pivotiranje je promjena jednog ili više blokova platna poslovnog modela. Pivotiranjem se mijenja kompletan poslovni model, ključne aktivnosti, resursi i slično. Ključna je stvar jako dobro razmisliti kako ćete što efikasnije i brže implementirati nove stvari u poslovni model.
S druge strane, iteracija se događa ukoliko mijenjate samo jedan element iz bloka poslovnog platna.
Na ovoj interaktivnoj radionici polaznici su aktivno sudjelovali te kroz svoje poslovne ideje izradili platno poslovnog modela.
Evo i dojmova polaznika Tomislava Martinovića :
Ovo je super. Pomoglo mi je u razvoju moje ideje.