Proizvod kao dio marketinškog miksa
Marketinški miks predstavlja aktivnosti koje podržavaju marketing strategiju i kojima se ostvaruju postavljeni ciljevi. Predavačica Ana Jergović na današnjoj edukaciji Izrada marketinškog plana govorila je o marketinškom miksu i još brojnim drugim značajkama marketinškog plana.
Proizvod, cijena, distribucija i promidžba su sastavni dijelovi marketinškog miksa. On uključuje specifične i mjerljive aktivnosti kojima su određeni rokovi, budžet i odgovorne osobe.
Proizvod – prvi od 4 P
Proizvod obuhvaća materijalne i nematerijalne karakteristike koje potrošač dobiva kupnjom.
Cilj proizvoda kao sastavnice marketinškog miksa je razumjeti razloge sadašnje i buduće uporabe: hoće li potražnja trajati, možete li na nju računati dugoročno ili postoji opasnost da se ugasi?
Kroz analizu životnog ciklusa proizvoda odgovorit ćete si u kojoj fazi životnog ciklusa se nalazi ukupna kategorija, koji proizvodi su komplementarni s našim i koji proizvodi su eventualni supstituti.
Ključna pitanja vezana uz proizvod:
- Zašto je vaš proizvod drugačiji od drugih?
- Zašto bi kupac odabrao naš proizvod, a ne od konkurencije?
- Što stvara dodanu vrijednost proizvoda (sadržaj, oblik, veličina, dizajn, kvaliteta, čistoća, jednostavnost upotrebe i dr.)
- Kako ostvariti konkurentsku prednost?
Konkurentska prednost vašeg proizvoda se sastoji od komparativne i diferencijacijske prednosti, a očituje se u boljim financijskim rezultatima i većem broju klijenata u odnosu na konkurenciju.
Svaka konkurentska prednost, bez obzira koliko ih imali, treba imati sljedeće osobine:
- istinitost,
- korist za kupca,
- specifičnost,
- mogućnost oglašavanja.
Vrlo zanimljiva edukacija koja spaja teorijska znanja sa zanimljivim primjerima iz prakse. Širok spektar polaznika olakšava kreativna rasprava i dobivanje povratnog mišljenja od potencijalnih kupaca i ljudi koji nisu detaljno upućeni u tuđe poslovne pothvate,
izjavio je Matej Peretin, polaznik edukacije.