Kroz selekcijski intervju do najboljeg zaposlenika
Da biste došli do zaposlenika koji će moći maksimalno doprinijeti radu vašeg poslovnog subjekta, bitno je napraviti dobar odabir. Barbra Kristofich Ambruš pokazala je polaznicima edukacije Selekcijski intervju za poduzetnike početnike kako provesti selekcijski intervju i odabrati najboljeg zaposlenika.
Istraživanja pokazuju kako samo 20% zaposlenika ostvaruje čak 80% rezultata tvrtke. Naš je cilj pronaći upravo takve ljude, a najbolji način za to je upravo selekcijski intervju.
Zašto je intervju najbolji menadžerski alat za odabir zaposlenika?
- kao metoda odabira može se koristiti za širok raspon pozicija po hijerarhiji
- nije potrebna posebna stručna sprema kao za neke druge metode poput psihologijskog testiranja
- ne zahtijeva veliku pripremu za provođenje
- relativno brzo se provodi (maksimalno jedan sat)
- ekonomski povoljan za provođenje.
Selekcijski intervju predstavlja metodu usmenog prikupljanja informacija o kandidatu tijekom selekcijskog postupku u svrhu:
- određivanja u kojoj mjeri kandidat odgovara traženim zahtjevima
- uspoređivanja kandidata s drugim kandidatima u najužem krugu odabira.
Postoje dvije vrste intervjua s obzirom na to što se njima ispituje:
- konvencionalni – uključuje pitanja vezana uz radno iskustvo i samoprocjenu kandidata uz detaljnu provjeru podataka iz životopisa
- bihevioralni – ispituje znanja o poslu, radno iskustvo i opise ponašanja.
Predavačica je napomenula kako je poželjno kombinirati oba tipa intervjua obzirom na odabir pitanja.
Ukoliko tražite osobu za poziciju bez radnog iskustva, intervju bi trebao trajati oko 30 minuta, dok se kandidate s radnim iskustvom intervjuira od 45 minuta do jednog sata.
Faze intervjuiranja
Selekcijski intervju možemo podijeliti u tri faze:
- uvodne riječi: pozdravljanje i predstavljanje
- informiranje o poslovnom kontekstu
- Provedba intervjua
- postavljanje pitanja – potrebno je pripremiti relevantna pitanja kojima ćete prikupiti činjenice, znanja i vještine te stavove kandidata
- Zaključivanje intervjua
- davanje informacija – rezimiranje, upućivanje na sljedeći korak i zahvala.
Andreja Milović, polaznica edukacije iznijela je svoje dojmove na kraju edukacije:
Vrlo korisna radionica sa puno praktičnih vježbi. Posebno su mi pomogli uvidi iz iskustva predavačice u stvaranju realnije i jasnije slike te dublje razumijevanje teme. Planiranje i izrada selekcijskog intervjua pomoći će u kvalitetnijem razvoju poduzetništva. Zahvaljujem Plavom uredu i predavačici na pruženoj edukativnoj prilici.