Što moram znati kod izrade poslovnog plana?
Što je poslovni plan i na što je potrebno obratiti pažnju kod pisanja istog u objasnio je Ozren Hudina u prostorijama Plavog ureda na specijalističkoj edukaciji “Izrada poslovnog plana”. Osim smjernica za pisanje poslovnog plana, predavač je s polaznicima pokušao dočarati i način razmišljanja investitora i financijskih institucija pri ocjenjivanju poslovnih planova.
Poslovni plan je pisani dokument koji sadrži detaljno razrađenu analizu o ulaganju u posao te informacije o poduzetniku, o očekivanim rezultatima poslovanja i o varijantnim rješenjima za moguće rizične situacije koje donosi buduće vrijeme.
Piše prije svega zbog sebe, a tek potom zbog zahtjeva okoline (banaka, fondova, poslovnih partnera) s ciljem jasnog i preciznog definiranja svih segmenata poslovnog pothvata.
Osnovna pravila dobrog poslovnog plana su:
- da je lako čitljiv i razumljiv
- da je orijentiran prema tržištu
- da ima uvjerljivu i realnu razvojnu viziju.
Treba biti realan u pisanju projekata i poslovnog plana, osobito ako si početnik! Što ste bliže realnosti, veća je šansa da će netko razumjeti vašu priču i pokušati vam pomoći!”
– ističe predavač. Također ističe da poslovni plan najbolje piše sam poduzetnik jer on sam najbolje poznaje svoju ideju, dok za financijske dijelove projekta preporučuje uzimati konzultante.
Forma poslovnog plana ne treba biti strogo šablonska, već se može kretati u određenim prepoznatljivim okvirima koji se odnose na redoslijed “poglavlja” u samom poslovnom planu te da sadrži sve bitne elemente.