5 vještina kojima svaki poduzetnik mora vladati!
19veljača2016
Dok se i dalje raspravlja da li se poduzetnikom rađa ili postaje ne treba zaboraviti da postoje određene vještine na kojima možete raditi kako bi bili bolji poduzetnik. Bilo da već vladate ovim vještinama ili trebate poraditi na njima ovo su područja na koja se trebate usredotočiti kako bi doživjeli uspjeh.
- Komunikacijske vještine
Bilo putem telefona ili e-maila, komunikacija je važan segment u poslovanju jer pomoću nje održavate odnos s klijentima. Morate biti sigurni da je poruka koju ste poslali putem web stranice ili društvenih mreža ona koju ste zaista htjeli poslati. Ukoliko imate zaposlenike u vašoj firmi tada je komunikacija još važnija. Loša komunikacija može pridonijeti smanjenju produktivnosti zaposlenika kao i porastu grešaka ukoliko su vaše upute nejasne. Čak i ako niste dobar komunikator pokušajte uvidjeti kako zaposlenici reagiraju na vas kada komunicirate s njima. Izgledaju li zbunjeno kada im se braćate? Pitajte osobu s kojom razgovarate je li sve jasno te im dajte priliku da zatraže pojašnjenje ukoliko nije. - Osobni branding
Bilo da želite promovirati vaš posao ili se osobno pozicionirati kao stručnjak branše u kojoj radite jedno je sigurno, znati kako se promovirati “online” ključno je za uspjeh. Aktivnost na društvenim mrežama i objavljivanje raznih sadržaja na web stranici dio su brandinga. To ne znači da možete objaviti bilo što. Nekvalitetan sadržaj može imati suprotan učinak. Stoga, pripazite! Niste rođeni pisac ili smatrate društvene mreže izazovnim? Započnite s pisanjem bloga ili zaposlite nekoga tko će to učiniti za vas. - Prodajne vještine
Koliku god averziju imali prema prodaji zapamtite jedno, morate biti prodavač da bi uspjeli u vlastitom biznisu! Svaki put kada održite “pitch” pred investitorima ili pregovarate s prodavačem vi radite na prodajnim vještinama. Postoje razne strategije za uspješnu prodaju, a one najčešće ne uključuju “tipičnu prodaju” gdje vi drugu stranu uvjeravate da kupi vaš proizvod. Razmislite malo o razgovorima koje ste vodili sa vašim potencijalnim kupcima. Vrlo vjerojatno se razgovor svodio na rješenje problema kupca. Ako se usredotočite na činjenicu da želite pomoći vašem potencijalnom kupu, a ne “uvaliti” proizvod, sam proces prodajte biti će puno lakši. - Strateško planiranje
Lako je promatrati i analizirati poslovanje u sadašnjem trenutku, no jeste li sagledali širu sliku? Koji su vaši dugoročni ciljevi?
Strateško planiranje definira dugoročne ciljeve poslovanja. Bez strateškog planiranja i procjene istog u odnosu na konkurenciju te stanje u vašoj branši, nećete moći rasti i ostati konkurentni na tržištu. Postavite si ciljeve te izradite djelotvoran plan koji ćete pretočiti u stvarnost. - Financijska pismenost
Ne morate biti računovođa da bi pokrenuli vlastiti posao, ali ipak trebate imati osnovna znanja iz financija. Što više znanja imate sigurniji ćete biti te i time donositi bolje odluke za vaše poslovanje. Računovođa je tu da vam olakša cijeli proces no nemojte si dopustiti da ostanete neupućeni i ne znate gdje vaš novac odlazi. Vaša dužnost je voditi računa o troškovima i pronaći način za porast prihoda.