5 stvari na koje trebate obratiti pozornost kada pišete marketinški plan
18siječanj2016
Na neke stvari prilikom planiranja uvijek treba obratiti pozornost, a posebno kada su u pitanju marketinške aktivnosti. Ivana Conjar je polaznicima seminara Izrada marketinškog plana objasnila koje su najvažnije stavke na koje trebaju posebno obratiti pažnju.
- Odgovoriti na pitanje ŠTO? Posebno je važno krenuti s onim što planirate lansirati poput novog proizvoda na tržište ili usluge. Važno je fokusirati se na primarni cilj i odrediti što je važno istaknuti u marketinškim aktivnostima;
- Nakon što se odredi glavna smjernica važno je odrediti način. KAKO? Kako razviti taktiku i kampanje koje će pomoći u implementaciji i realizaciji strateškog cilja koji je dio poslovnog plana;
- Koliko će trajati marketinške aktivnosti? Svi strateški planovi stavljaju se u određen period vremena, ali za marketinške aktivnosti specifično je odrediti kraći vremenski period (do tri godine);
- Misija i vizija su srž svakog marketinškog plana. Misija je razlog postojanja tvrtke, a vizija je smjer kretanja tvrtke u idućih 3 – 5 godina;
- Analiza ciljanih skupina je od izuzetne važnosti jer uzalud sav plan ukoliko nemate ciljanu skupinu kojoj ste namijenili sve aktivnosti. Obratite pažnju da u prvom planu ne ciljate preširoko jer vam u početnoj fazi treba ciljana skupina biti puno konkretnija.
Važno je dobro osmisliti aktivnosti i konstantno analizirati jer dobra ideja nema smisla ukoliko ne nađe svog kupca. O marketinškom planu treba razmišljati kao o planu putovanja koji vam pomaže da ostvarite i realizirate ciljeve, a da pri tome ostanete na pravom putu.
Dinamično i interaktivno predavanje. Uz rad u grupama i dobre primjere iz prakse, izrada marketinškog plana sada je puno lakša i jednostavnija.
kratko se osvrnula naša polaznica Milena Ćulibrk.