29. Start-up akademija – Kako učiniti svoj proizvod vidljivim?
Još jedna start-up akademija je završena. U sklopu 29. Start-up akademije gostovao je Filip Cvitić, naš nekadašnji polaznik i korisnik programa samozapošljavanja, koji je upoznao naše polaznike sa osnovama dizajna i dizajnerskog načina razmišljanja. Filip je danas vlasnik tvrtke Fabula Croatica koja se bavi brendiranjem hrvatskih proizvoda kao kulturne baštine pomoću dizajna.
Česta je pretpostavka da se dizajn odnosi na kreativnost, izgled i uljepšavanje proizvoda. No, Filip ističe da je to kriva pretpostavka – dizajn je objektivan, on je proces vizualnog stvaralaštva sa svrhom, on nije uljepšavanje proizvoda, već društveno formiranje proizvoda. Dizajn je također i društvena znanost jer mora komunicirati s publikom. Zbog tog međuodnosa s publikom dizajn itekako utječe na prodaju proizvoda, štoviše, oni se poistovjećuju s njim!
U svakodnevnom životu ne razmišljamo koliko je truda i testiranja uloženo u proizvode oko nas. No, dizajn se bavi upravo time. Dizajneri su svjesni da ljudi odluke o kupnji donose prvenstveno na emocionalnoj bazi, a tek kasnije na onoj racionalnoj. Ako je dizajn loše osmišljen, on zna zbunjivati ljude i djelovati suprotno planiranom učinku:
Ako je vama vaš proizvod prepoznatljiv i ako vam se sviđa, to ne znači da će drugim ljudima biti prepoznatljiv i da će im se sviđati!”
– istaknuo je Filip.
Dodaje da dizajn treba biti jako povezan sa vrijednostima proizvoda, kao i da stavljanje proizvoda u kontekst dodaje vrijednost proizvodu. Kupci su manje skeptični prema kulturnim stvarima nego prema komercijalnim porukama te je određene proizvode idealno brendirati na takav način.
Ja imam dojam kao da sam u Švicarskoj ili Norveškoj. Doslovce imam dojam kao da nisam u Hrvatskoj. Stvarno nisam ovo očekivao u nekoj našoj državnoj instituciji. Ono, skidam kapu! Ali stvarno to nisam očekivao. Bilo je vrlo korisno, ići ću na većinu ostalih seminara koji se nude čim se stignem prijaviti jer je potražnja velika i stvarno mislim da dajete dobru informaciju na dostupan način i naravno da je super faktor to što je besplatno”
– zaključio je Tomislav Huha, polaznik 29. Start-up akademije.