10 strateških pitanja kod izrade web strategije
U današnje je vrijeme web stranica je gotovo neizostavna stavka za poslovanje mnogih poduzetnika. Kako postaviti kvalitetnu web strategiju i na što kod nje trebamo paziti, objasnio je danas u Plavom uredu Bor Dizdar, partner i kreativni direktor u agenciji Ideoteka, na specijalističkoj edukaciji “Web strategija”.
Web strategija je dugoročni proces iteracija koji definira smjer web stranice ili web proizvoda. Kako bi bio uspješan, taj proces mora zadovoljiti 3 aspekta – korisnički, poslovni i tehnološki aspekt.
Kako bi se zadovoljila sva ta tri aspekta, potrebno si je postaviti i odgovoriti na 10 strateških pitanja kod izrade web stranice:
- Koju vrstu korisnika želim privući na web stranicu? – ne možemo raditi sve za svakoga!
- Rješava li moja web stranica potrebe mojih korisnika?
- Koja pitanja korisnik postavlja kada dođe na moju stranicu i kako nalazi odgovore na njih? – treba izaći iz vlastite kože i staviti se u kožu korisnika!
- Što želim da korisnik poduzme na svakoj od mojih (pod)stranica? – web stranica mora voditi korisnika što da učini!
- Što smatrate uspješnim posjetom na svojoj web stranici?
- Koja je prosječna konverzija kod mojih konkurenata? Na koju količinu konverzija ja ciljam? – Konverzija je ono što želimo da korisnik napravi na našoj web stranici.
- Koji je moj šestomjesečni plan za povećanje broja posjetitelja?
- Koji su ciljevi moje stranice za sljedeći mjesec, 3 mjeseca, 6 mjeseci i 1 godinu?
- Koje sam lekcije naučio od konkurenata u posljednjih 6 mjeseci i kako ih namjeravam iskoristiti?
- Zašto će moji posjetitelji preporučiti baš moju web stranicu svojim prijateljima?
Kada se postavi kvalitetna web stranica, lakše je krenuti s marketingom!” –
ističe Bor.
Nakon izrade web stranice mnogi misle da je to gotovo, no tada posao tek počinje. Potrebno je redovito kreirati sadržaj za web stranicu i održavati je što nije lako – to je dugoročni proces koji zahtijeva vrijeme i novac.
Malim poduzetnicima je to često problem budući da su obično opterećeni drugim poslovima, no srećom postoje Canva, Fotor, Pixlr, Ispravi.me i mnogi drugi besplatni alati koji im mogu pomoći u kreiranju kvalitetnog sadržaja za svoj web.
Predavanje je super jer daje uvid u osnove web strategije i njegovim mogućnostima. Dobije se dosta korisnih informacija koje mogu poslužiti u daljnjem radu!”
izjavila je Dubravka Dasović, jedna od polaznica ove edukacije.