Kišobrani Cerovečki – obiteljska tradicija duža od sto godina
U cilju poticanja razvoja obrta, te malog i srednjeg poduzetništva, Grad Zagreb već dugi niz godina dodjeljuje bespovratna sredstva namijenjena očuvanju i razvoju tradicijskih, deficitarnih i proizvodnih obrtničkih djelatnosti.
Donosimo vam priču o ustrajnosti, ljubavi i ponosu – priču o tradiciji koja živi duže od sto godina. Riječ je obrtu Kišobrani Cerovečki i Thomislavu Cerovečkom koji ovu obiteljsku tradiciju nastavlja kao sada već četvrta generacija.
Tradicijski obrti gradu daju prepoznatljivost i poseban „štih“. Oni njeguju vrijednosti estetskih kriterija i kriterija kvalitete. Građane vežu uz njihovu povijest, a turistima daju mogućnost da sa sobom ponesu tipičan i vrijedan suvenir koji će ih trajno podsjećati na vrijeme provedeno u određenome gradu.
Iz kvalitetnog i širokog asortimana obrta Kišobrani Cerovečki posebno se izdvaja Šestinski kišobran koji kao dio šestinske narodne nošnje predstavlja prepoznatljiv simbol grada Zagreba. Ovaj kišobran datira iz sredine 18. stoljeća te je dio Liste zaštićenih nematerijalnih kulturnih dobara Republike Hrvatske. Karakterističan je po crvenom pamučnom platnu s raznobojnim prugama, debelom drvenom štapu i prirodno savijenoj ručki od kestena.
O trudu vezanom uz izradu kišobrana Thomislav Cerovečki je istaknuo:
Naši kišobrani su ručni rad. Za njihovu izradu potrebno je uložiti vrijeme i trud. Izrada kišobrana obuhvaća krojenje, šivanje, spajanje kostura, šivanje špica i sitnih dijelova te montažu ručki. Za izradu svakog pojedinog kišobrana potrebno je gotovo tri sata rada.
Nekoć je u Zagrebu bilo mnogo obrtnika koji su se bavili tradicionalnim zanimanjima. Još 90-tih godina u Gradu je bilo ukupno 7 kišobranara i svi su dobro radili. No onda su došla teška vremena. Do danas, obrt Kišobrani Cerovečki je jedini kišobranarski obrt koji je opstao.
Mi radimo isti posao i danas i prije 20 godina. 90-tih godina ljudi su nas doslovce ismijavali, da bi deset godina kasnije mnoge domaće i strane televizijske kuće od Japana, preko Španjolske i Grčke pa do Austrije dolazile i o nama snimale reportaže i filmove. Fascinantno je kako se percepcija ljudi s vremenom mijenja. Da bi opstali u današnjim užurbanim životnim i tržišnim uvjetima, potrebno je konstantno pratiti trendove i raditi na proširenju asortimana. Tako smo prije godinu dana s dizajnericom Anom Rimac izradili kišnu kabanicu koja dizajnom prati kroj kišobrana. Za ovaj proizvod osvojili smo i nagradu na natjecanju vezanom uz dizajn u obrtništvu. Također, danas izrađujemo i suncobrane. Suncobrani su specifični proizvodi koji privlače pažnju, ali i stvaraju interes specifičnih ciljnih skupina poput kazališta.
Kroz komunikaciju s klijentima dolazi se do briljantnih ideja. Klijenti samoinicijativno donose najbolje ideje – samo ih treba slušati i kroz njihovu kritiku unaprjeđivati poslovanje. Bitno je postići da te klijenti jednostavno zamijete. U tom smislu, uz tiskane i snimljene materijale, izlog predstavlja ogledalo dućana te mora biti reprezentativan.
Obrt Kišobrani Cerovečki je korisnik Potpora za očuvanje i razvoj tradicijskih, deficitarnih i proizvodnih obrtničkih djelatnosti. O važnosti potpora g. Thomislav je izjavio:
Ova potpora Grada Zagreba od velike nam je koristi. Uz njenu pomoć ostvarujemo mogućnost da uložimo u marketing kako bi promovirali našu djelatnost te je približili domaćim i stranim klijentima. Dodijeljena sredstva nastojimo što kvalitetnije alocirati kroz sudjelovanje na sajmovima, zakup oglasnih prostora u brošurama namijenjenim turistima, promociju našeg obrta putem lokalnih televizijskih kampanja, ali i ulaganjem u osvježenje našeg radno-prodajnog prostora kroz koji naši proizvodi direktno pronalaze put do kupaca.
Mnoge tvrtke, ministarstva, konzularna predstavništva, protokoli predsjednika, vlade, sabora i drugi prepoznali su vrijednost i kvalitetu ručne izrade ovog tradicijskog obrta. Uvjereni smo da će i dalje uspješno ploviti poduzetničkim vodama te promicati vrijednosti i simbole našega Grada!