Razumijevanje važnosti linkova

Jedan od važnijih aspekata SEO optimizacije su linkovi – oni su ključ rada tražilica.

Tražilice pretražuju Internet i tragaju za svim stranicama na svijetu preko linkova kojima su različite stranice povezane. Svaki link koji vidite možete smatrati kao jedan glas, no nije svaki glas iste vrijednosti. Zapamtite – neka se web sjedišta smatraju autoritarnijima i pouzdanijima od drugih.

U ovoj vaganoj demokraciji postoje samo dvije stvari koje su važne –  broj linkova koji su usmjereni prema našim stranicama i kvaliteta tih linkova.

Broj linkova

Generalno govoreći, popravit ćete svoju vidljivost na tražilicama ako povećate popularnost svojih linkova. Što je više kvalitetnih linkova koji vode s drugih stranica na vaše, to će vaše stranice biti veći autoritet tražilicama. Kada ni jedna stranica ne bi linkala ka vašim stranicama, tada bi tražilica teško htjela prikazati vaše rezultate.

Tražilice će dati prednost sadržaju s izvora koji je već osigurao linkove i autoritet. No opet, s druge strane gledano, možete imati sve linkove ovog svijeta, ali ako nisu kvalitetni od toga nećete imati koristi.

Kvaliteta linkova

Jedan od načina na koji tražilica gleda koji je link kvalitetan je i sadržaj na koji se link odnosi.

Ako primjerice vodite stranice s receptima i prema vama linka blog vašeg poznanika o hrani, tražilica nema problema s tim linkom. Savršeno je logično da će blog o hrani linkati na stranice s receptima. No, ako vaš drugi poznanik ima stranice o kockanju to će tražilica malo teže odobriti. Stranica o kockanju nema nikakvog razloga, bar ne onog koji pomaže interesu korisnika linkati na stranicu s receptima jer ne postoji tematska veza, tražilice takvom linku neće dati previše vrijednosti.

Tražilice će pogledati i sam link. Tekst na koji možete kliknuti se zove anchor tekst i kad malo bolje razmislite anchor tekst prilično jasno govori tražilicama kakav sadržaj mogu očekivati. Ako, primjerice tražilica naiđe na link “jednodnevni izleti na Plitvice” prilično je jednostavno pogoditi kakav sadržaj se krije iza njega.

Razmislite što tražilica pomisli kada vidi link “klikni ovdje”. Osim ako stvarno ne linkamo ka stranici s klikovima ovdje (što god oni bili) nećemo puno reći tražilici o čemu se radi.

Drugi pokazatelj kvalitete su svježina i trend. Tražilice u normalnim uvjetima od vas očekuju da tijekom vremena marljivo prikupljate linkove te ako ih ne prikupite, to može čak i gledati kao lošu stvar po vas:

Ako je primjerice prema vašem webu poslano puno linkova prije 5 godina i nakon toga niti jedan novi, vaš sadržaj bi mogao pasti u kategoriju “ustajao”, a stranica u manje autoritativne i pouzdane. S druge strane, ako nikada niste dobili niti jedan link, a onda se u jednom danu pojavi 100 linkova prema vama na različitim blogovima i tako svakog mjeseca, tražilice će ispitati te linkove malo dublje.

Iako govorimo o spamu, sada je pravo vrijeme za izreći jednu jako jako važnu poruku – ne pokušavajte prevariti sistem. Tražilice su jako upoznate sa svakom tehnikom varanja koja postoji i postoje prilično stroge kazne za one koji budu uhvaćeni. Ako tražilica pronađe ekstremno velik broj sličnih linkova s istim anchor tekstom koji se pojavljuje na sve strane, ako pronađe plaćene linkove, linkove na sumnjivim grupama stranica, ali i u brojnim drugim slučajevima, vrlo će lako utvrditi što ste radili i za to vas kazniti potpunim ili djelomičnim oduzimanjem vidljivosti vaših rezultata.

Na kraju

Zapamtite, SEO optimizacija nije nešto što se radi na kratke staze. Za postizanje pravih vrijednosti SEO se gradi iz dana u dan. Stvarajte odličan sadržaj, promovirajte ga preko svih kanala preko kojih možete, iskoristite poznanstva koja imate i stvarajte nova koja imaju smisla i biti ćete nagrađeni. U konačnici živimo u vremenima kada su društvene mreže postale dio naše svakodnevne rutine. Kada ljudi dijele vaš sadržaj, to tražilice prepoznaju. Iako se u vaganoj demokraciji oslanjaju na kvalitetne linkove, sad imaju priliku znati i što se ljudima sviđa.

Razumijevanje vaše publike, poznavanje ključnih riječi koje upisuju u tražilice i stvaranje odličnog sadržaja oko njih je prvi korak u SEO optimizaciji, ali osiguranje dovoljnog broja kvalitetnih povratnih linkova je ono što tražilicama najviše govori o vašem autoritetu i pouzdanosti.

 

Siniša Gavrilović

Siniša je webmaster s 9 godina profesionalnog iskustva te jedan od najtraženijih hrvatskih SEO majstora. Svojim kontroverznim pogledom na web demistificira precijenjene stvari u internetskom poslovanju, prizemljuje nerealna očekivanja drugih od weba te uči druge o Internetu kakav on stvarno jest.

Logirajte se

Registracija korisnika

Polaznici naših edukacija već su registrirani.
Kako biste dobili lozinku, koristite opciju "Zaboravili ste lozinku?"

Zaboravljena lozinka

Unesite vašu email adresu. Zaprimit ćete link za postavljanje nove lozinke.

Morate biti prijavljeni.