Najučinkovitiji načini online oglašavanja

Uspješna tržišna komunikacija i prava poruka jedini je način kako svako poduzeće, malo i veliko, može ostvariti rast i povećanje svojeg poslovanja.

Prije pojave interneta većini poduzeća nudile su se ograničene mogućnosti učinkovitog tržišnog komuniciranja. Oglašavanje putem masovnih medija je učinkovito jedino velikim poduzećima koja raspolažu većim budžetima te je neučinkovito za manja specijalizirana poduzeća koja imaju manja i ciljana tržišta, odnosno kupce. Pojavom interneta poduzećima se omogućila platforma putem koje mogu plasirati svoje oglase točno određenoj publici odnosno samo svojim potencijalnim kupcima.

Primjer oglašavanja u turizmu

Primjerice, turistička agencija može prikazati svoj oglas samo kada netko putem tražilice traži „putovanje u Grčku“; škola za strane jezike može putem Facebooka pokazati svoj oglas samo mladim ljudima od 22 do 30 koji žele putovati; poduzeće specijalizirano za računovodstvene usluge može prikazati grafički oglas samo na internetskim portalima koje posjećuju poduzetnici i menadžeri.

Na taj način budžet kojim poduzeće raspolaže se učinkovito koristi te se oglasi nikada ne prikazuju nekome tko sigurno nije zainteresiran za proizvod ili uslugu.

Google AdWords Search, SEO, Facebook ili Google AdWords Display

Najučinkovitiji online oglašavanja su Google AdWords Search, postavljanje oglasa na tražilicu, SEO ili pozicioniranje web stranice na tzv. prirodnim rezultatima na tražilici, Facebook oglašavanje, prikazivanje oglasa točno određenoj skupini korisnika Facebook društvene mreže i Google AdWords Display ili prikazivanje grafičkih oglasa na drugim web stranica i portalima.
Iako je internet marketing dostupan i poduzećima s manjim budžetima, postoji nekoliko nužnih pravila koja se moraju poštivati kako bi se osigurao povrat na uloženo te izbjegli nepotrebni gubici.

Kao i u svakom obliku marketinga, oglašavanje je samo dio cijele priče. Kako bi poduzeće imalo stvarni učinak ključni aspekt je pravilno namještanje web stranice koja služi kao online prodajni alat. Kvalitetne web stranice putem kojih se ostvaruju rezultati od oglašavanja su one koje što veći broj posjetitelja privuku na direktni kontakt s poduzećem (poziv, poslan mail, ispunjen upitnik) ili potaknu na direktnu kupnju (web trgovina).

Koje greške radite?

Glavna greška koju poduzeća u Hrvatskoj rade je da svoje web stranice ne prilagođavaju činjenici da većina potencijalnih kupaca koji dođu na web stranice nije spremno kupiti.
U 99% slučajeva nakon što kliknu na oglas, bilo na Google tražilici ili na Facebooku, potencijalni kupci su više zainteresirani za saznavanje više informacija o svojim problemima ili kako ostvariti svoje želje, nego čitati prodajne tekstove o proizvodima ili uslugama.

Pravilno namještena web stranica uvijek ima dvije kategorije podstranica – prodajnu (opis proizvoda i usluge, cjenik, prednosti, dokaz kvalitete, garancija, slike proizvoda itd.) i edukativnu (blog i informativni članci te upitnik putem kojeg poduzeće nudi besplatne savjete i informacije). Također, najvažniji aspekt svake stranice je da svaka podstranica ima jasno označen cilj, odnosno način putem kojeg posjetitelj ili može stupiti u kontakt s poduzećem (upitnik, telefon, forma) ili direktno kupiti proizvod (web trgovina).

Ključ uspjeha na internetu je:

  1. kreacija kvalitetnog sadržaja,
  2. primamljiv oglas,
  3. informativan sadržaj i dobar prodajni tekst,
  4. ciljano pozicioniranje oglasa na tražilici, drugim web stranicama i društvenim mrežama 
  5. dovođenje posjetitelja na najrelevantniji dio web stranice – koja pruža točno ono što interesira potencijalne kupce.

Iako je internet marketing zahtjevan za pravilno namjestiti, danas postoji dosta specijaliziranih agencija koje nude edukaciju, savjete i profesionalnu izradu svakog aspekta internet marketinga. Time se poduzećima smanjuje rizik i povećava vjerojatnost za postizanje povrata na ulaganje.

Davor Debrecin

Mladi poduzetnik koji dijeli strast prema Internetu i komunikaciji kako bi pomogao ljudima da postignu nemoguće iz dana u dan. Davor Debrecin je izvršni direktor i osnivač jedne od vodećih digitalnih agencija u Hrvatskoj - Svinaweb.

Logirajte se

Registracija korisnika

Polaznici naših edukacija već su registrirani.
Kako biste dobili lozinku, koristite opciju "Zaboravili ste lozinku?"

Zaboravljena lozinka

Unesite vašu email adresu. Zaprimit ćete link za postavljanje nove lozinke.

Morate biti prijavljeni.