Zašto je marketing bitan za startupove?

Dva najvažnija poslovna područja za startupove, odnosno za nekog tko kreće u poduzetnički poduhvat su financije i marketing.

Budući da još uvijek nemaju razvijen krug stalnih klijenata, malim tvrtkama i startupovima marketing predstavlja način preživljavanja. Marketing pokreće tvrtku, omogućuje njeno pozicioniranje i osigurava zadržavanje ciljane i željene pozicije. Pritom je važno početi s pripremama na vrijeme, a ne tek kada prodaja padne. Ako tek tada počinjete razmišljati o marketingu, prekasno je.

Imate sjajnu ideju, izradili ste poslovni plan, uložili sredstva i pokrenuli posao, ali klijenata nema.

Zašto?

Zato što marketinški dio nije dobro postavljen.

Možda ste resurse uložili u neadekvatne marketinške kanale, možda je poruka kriva ili nitko ne zna vas. Usporedimo to s izlaskom. Zar želite doći u klub i već s vrata izvikati svoje stavove? Ili bi se radije fokusirali na grupu ljudi koji su vam zanimljivi i zatim započeli razgovor o temama koje su njima relevantne?

Evo nekoliko prijedloga koji mogu pomoći za što bolju pripremu prije «izlaska»:

Znajte tko ste i što želite, a što ne.

Ako ni sami ne znate što radite i zašto to radite, kako će to prepoznati vaši klijenti?  Budite što konkretniji pri odgovaranju i imajte na umu da će ton utjecati i na vanjske i unutarnje dionike.

Pripremite marketinški plan za svoj startup.

Prilagođavajte ga reakcijama ciljne grupe. Pratite i kretanje tržišta, trendove, konkurenciju.

Ne prestajte istraživati!

Razlog postojanja vašeg poslovnog poduhvata trebao bi zadovoljiti potrebe ciljne grupe. Stoga, što više podataka o ciljnoj grupi znate, to lakše ćete im pristupiti i prenijeti poruku.

Budite hrabri. Inovirajte.

Po čemu ste drugačiji, upečatljiviji, privlačniji klijentima? Zapamtite, svijet nije tražio od vas da krenete u taj poslovni poduhvat, zbog toga se pobrinite da vas trebaju i da vas zapamte.

Mislite dugoročno!

Održivost poslovnog poduhvata bi vam trebala biti na prvom mjestu. Osim profitu posvetite pažnju vašim ljudima i okolišu. Izvršavajte obećanja.

Ana Jergović

Direktorica je kreativne agencije IDEOTEKA koju je suosnovala nakon deset godina bavljenja komunikacijama i marketingom na području JI Europe. Ime agencije nastalo je iz njene svrhe – vizualnog i verbalnog oblikovanja komunikacijskih strategija koje se temelje na IDEJI.

Logirajte se

Registracija korisnika

Polaznici naših edukacija već su registrirani.
Kako biste dobili lozinku, koristite opciju "Zaboravili ste lozinku?"

Zaboravljena lozinka

Unesite vašu email adresu. Zaprimit ćete link za postavljanje nove lozinke.

Morate biti prijavljeni.